by Intelligent and Green Technologies
                                       

                                                                                        
„One Planet Summit” éghajlatvédelmi csúcs a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény (2015) nyomán-  A 2017. december 12-i párizsi rendezvényen a Bizottság egy sor kezdeményezést indított útnak abból a célból, hogy előmozdítsa a korszerű és környezetkímélő gazdaságra történő átállást.  Az EU kedvező környezetet és megfelelő feltételeket teremt ahhoz, hogy az összes kulcsfontosságú ágazatban növekedjenek az innovációt és a modernizációt szolgáló köz- és magánberuházások, a korszerű és környezetkímélő gazdasági termelésre történő átállás során pedig figyelembe veszi a tagállamok energia- és gazdaságszerkezetének különbségeit. Az uniós energia- és éghajlat-politikai szabályozás aktualizálásán és szigorításán túlmenően az EU olyan intézkedések kidolgozására törekszik, melyek segítik a beruházás ösztönzést és a munkahelyteremtést, helyzetbe hozzák és megújítják az ipart, egyúttal viszont azt is biztosítják, hogy a folyamatnak egyetlen polgár, munkavállaló, illetve régió se legyen a vesztese.

A cselekvési terv 10 kezdeményezése:

 

1.       A pénzügyi szektor az éghajlatvédelem szolgálatában

2.       Külső beruházási terv: lehetőségek az afrikai és a szomszédos országok számára

3.       Városfejlesztési beruházások támogatása Európában

4.       Tiszta energia az európai szigeteken lakó közösségek számára

5.       Strukturális támogatás a magas szén-dioxid-kibocsátású termelést, illetve a szénbányászatot folytató régiók számára

6.       Ifjúsági éghajlatvédelmi kezdeményezések

7.       Az „Intelligens finanszírozás �" intelligens épületek” kezdeményezést szolgáló beruházási keret

8.       Az épületek energiahatékonyságát szolgáló beruházásokra vonatkozó uniós szabálykönyv

9.       Beruházás tiszta ipari technológiákba

10.    Tiszta, versenyképes és összekapcsolt mobilitás

 

Részletek

 

Új Mercedes-Benz Citaro a közösségi közlekedésben - A német járműgyártó bejelentette, hogy a 2018 végéig megkezdik a Citaro busz moduláris akkumulátorának a gyártását. Közleményük szerint a teljesen elektromos meghajtású Citaro modell világ-szintű bemutatása IAA Commercial Vehicles kiállításon (Hannover, 2018. szeptember 20-27.) várható. Gustav Tuschen, a Daimler Buses fejlesztési részlegének vezetője szerint, 2030-ra az újonnan regisztrált városi buszok 70%-a emisszió-mentes meghajtórendszerekkel fognak rendelkezni.

 

A magas hatótávolság nagy akkumulátor kapacitást igényel, amely összességében a súly növekedéséhez, illetve a magasabb árhoz járul hozzá, de csökkenti egyben a szállítási kapacitást is. Tuschen véleménye alapján, 2018-tól a Citaro E-CELL modell nemcsak egy busz lesz, hanem egy mobilitási megoldás is. A jármű kialakításának kritikus pontja fűtés vezérlése. Bizonyos évszakokban a fűtés és légkondicionáló használata megduplázhatja, néha megtriplázhatja az elektromos energia felhasználását, főleg a téli időszakokban. Ráadásul az akkumulátor kapacitásának a harmada járul hozzá a buszok meghajtásához. Ennek következtében a Daimlernek az intelligens energia menedzsmentet kell alkalmaznia. Az így működő hűtési-fűtési rendszer képes hozzáigazodni az utasok számához és a közlekedési feltételekhez, valamint optimalizálni tudják majd az utasforgalmat, ami csökkenti azt az időszakot, amikor a jármű nyitott ajtókkal áll a buszmegállókban.

 

Részletek

 

Hyundai elektromos car-sharing rendszere - Az elektromos járművek potenciális megoldást biztosítanak a car-sharing szolgáltatásoknak, köszönhetően az alacsony működési költségeknek. Ennek következtében számos autógyártó elektromos járműflottát biztosít már, mint ahogy látható a BMW-nél (400 i3 modell Koppenhágában) és a Renaultnál (500 elektromos autó az újonnan kialakított car-sharing szolgáltatáshoz Madridban). A koreai Hyundai bejelentette, hogy belépnek a piacra, s 100 Ioniq modellt biztosítanak Amszterdamban, majd a szolgáltatást kibővítik egész Hollandiára, így a „fogyasztók” az ország teljes területén használhatják az elektromos autókat. A szolgáltatás használata regisztrációhoz kötött, így a személyes adatok, a fizetési feltételek rögzítése, illetve a jogosítvány bemásolása után lehet használni a szabad járműveket. A fizetést tekintve perc, óra és nap-alapú elszámolás választható, a felhasználástól függően.

 

Részletek

 

Energy Investment Forum 2017 - November 7-én már kilencedik ízben tartja meg Magyarország egyik legnagyobb befektetési fókuszú energetikai konferenciáját a Portfolio. Az energiapiacot érintő legújabb jelenségeket, trendeket és a legfontosabb témákat a korábbi rendezvényeken megszokott módon ezúttal is elismert előadók mutatják be és elemzik.

 

Részletek

 

Napelem-gyártás indult Veszprémben - Napelemeket gyártó cég kezdte meg működését 2017-ben Veszprémben. A Corecomm SI Kft új telephelyén 8 ezer háztartás számára elegendő napelemet gyárt évente. A vállalat 1200 négyzetéteres telephelyén közel félmilliárd forintból új épület létesült és új olasz gyártmányú gyártósoron állítják elő a 270 watt teljesítményű napelemeket, amelyekből egy átlagos társasház energiaszükségletét 8-12 darab fedezi.  A tervek szerint a gyártókapacitás a jelenlegi 20 megawattról közel 45 megawattra nőhet.

 

Részletek: http://www.energiainfo.hu/beindul-napelemgyartas-veszpremben/

 

Skandináviai elektromos közösségi közlekedés - A norvégiai tömegközlekedés újabb hibrid buszokkal gazdagodik. 2017-ben a flottát 25 teljesen elektromos Volvo 7900 autóbusszal bővítik Trondheim városában. A TideBuss társaság 35 elektromos busszal fog rendelkezni, így Norvégia legnagyobb létszámmal rendelkező elektromos busz-flottájává válnak. A megrendelt járműveket két év múlva helyezik forgalomba, 7.5 - 9.5 mérföldes (12-15 km) útszakaszokat megtételére. A járműveket a buszmegállóban elhelyezett gyorstöltőkkel töltik, az energiát az autóbusz belső szerkezetében elhelyezett 4 vízhűtéses, magas kapacitású, 19 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorban tárolják, 76 kWh-ig. Ez jóval alacsonyabb a Proterra és a BYD által gyártott autóbuszokéhoz képest, amelyek 257 kWh, illetve 324 kWh méretű akkumulátorral rendelkeznek.

 

Részletek: https://electrek.co/2017/09/27/25-fully-electric-volvo-7900-buses-for-trondheim-norway/

 

 

K+F és Innováció - 2018 - A Magyar Innovációs Szövetség tagszervezete, a Piac & Profit 2017. október 25-én Budapesten rendezi meg a "K+F és Innováció" című országos konferenciáját. A szervezők minden évben összehívják az e témáért felelős kormányzati szervezeteket, intézményeket, a K+F-ben, innovációban érdekelt üzleti szereplőket, külön megszólítva a startupokat és a spin-off-okat, valamint az innovátorokat, feltalálókat, a befektetőket és az e célra rendelkezésre álló támogatások, források, pályázatok témagazdáit, információkkal, tanácsokkal rendelkezőket.

 

Részletek: http://www.innovacio.hu/ehirlevel/2017_18.html

 

Pán-európai nyílt elektromos töltőhálózat terve - Az EV töltő megoldásokat üzemeltető Allego és Fortum Charge & Drive vállalatok együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá.  A töltőpont üzemeltető holland Allego ultra-gyors EV töltő hálózatot fejleszt járműgyártóknak, valamint sikeresen telepítettek (Shell) benzinkúton is töltőberendezést. A járműgyártókon kívül személyre-szabott töltőhálózatot biztosítanak önkormányzatok, vállalatok és tömegközlekedésben résztvevő intézmények számára is. Az autóiparral, kormányzati szervekkel, szolgáltatókkal együttműködésben felhasználóbarát termékeket hoznak létre, amely eredményeként az elektromos járművek vezetési élménye kellemesebbé és személyesebbé válik.  A finn Fortum Charge & Drive tiszta-energia társaság, amely villamosenergiát, illetve intelligens megoldásokat biztosít az erőforrás-felhasználás hatékonyságának a növelésére A két fél hálózatainak összekapcsolásával határokon átnyúló szolgáltatások valósulnak meg, amely az úton lévőknek, valamint az otthon maradóknak egyaránt a hasznára fog válni. A nyílt szabványokon alapuló megoldások az összes járművezetőt ki tudja szolgálni, függetlenül attól, hogy milyen járművet vezetnek, illetve milyen mobilitási szerződéssel rendelkeznek. A cél olyan páneurópai töltési hálózat létrehozása, amely a településeken és az autópályák mentén elhelyezett multi töltő-központokat tartalmaznak.

 

Részletek: https://electrek.co/2017/09/25/major-electric-car-charging-networks-in-europe-to-join-forces-and-create-pan-european-open-network/

 

 

Az ENERGY AWARDS 2017 nyertesei. - 2017. december 6-i londoni rendezvényen hirdetik ki a 17 kategóriában zajló megmérettetésen nyertes társaságok listáját.

 

Részletek: https://www.theenergyawards.com/

 

 

A világ legnagyobb elektromos töltőállomása - A korábbi tervek alapján a 40 férőhelyes kaliforniai Supercharger állomás számított a legnagyobb konstrukciónak, ma már a Kínában megvalósuló töltőállomás tűnik a legnagyobbnak, összesen 50 töltőberendezéssel ellátva. A Hanghasi-i terv nagyban hozzájárul, hogy 2017 végére 1000 Supercharger létesüljön Kínában. Tesla ezzel a tervével már földalatti parkolással is tervez a felszíniek mellett. Az 50 Supercharger ellátásához az állomásnak rendkívül erősnek kell lennie a zavartalan és adott esetben egyidejű töltés kielégítése érdekében

 

Részletek: https://electrek.co/2017/09/21/tesla-new-biggest-supercharger-in-world/

 

 

Független EV töltőhálózat Európában - A Hollandiában sikeresen megvalósított telepítést követően a Fastned vállalat bejelentette, hogy a hálózatukat bővíteni szeretnék az Egyesült Királyságban és Németországban is. Utóbbi államban 4.1 millió eurós támogatásban részesült, 25 gyors-töltőállomás kiépítésére. A független hálózatokat létesítő Fastned szerint lehetőség lesz arra, hogy húsz perc töltéssel a jármű tulajdonos 250 km-es távolságot tudjon megtenni. A telepített töltőkkel a lehető legtöbb szabványt le szeretnék fedni, így mind a CHAdeMO, mind a DC típusú csatlakozók megtalálhatóak majd, valamint a töltőállomások tartalmazni fognak AC és DC töltőket egyaránt.  

 

Részletek: https://electrek.co/2017/09/13/fastned-network-25-fast-charging-stations-germany/